Pagina's

maandag 29 april 2013

#P13-2: Stel je voor: Je wint de loterij

Ik ben vorige week op kamp naar Zuid-Limburg geweest, en die week daarvoor was ik jarig. Ik heb dus daarom niets kunnen posten. Maar dit is deel 2 van Project 13 (handige volgorde ook weer): Een Stel Je Voor.





Het gebeurt eigenlijk nooit, maar  je vindt een lot en zit hopend ’s avonds voor de tv met je mobieltje in je hand een beetje half naar de trekking te kijken, omdat je eigenlijk wel weet dat je niets hebt gewonnen. Bij de vijf en tien euro kijk je nog even heel goed, want daar maak je nog wel een kans, maar daarna check je alleen even de eerste twee cijfers. Dan zegt de presentatrice met een overenthousiaste stem: ‘En de jackpot is dit keer gevallen! De jackpot is gevallen op het lotnummer hieronder in beeld!’ En je kijkt naar het lot, en weer naar de tv, en weer naar het lot en je wrijft even in je ogen, terwijl er nepconfetti over de digitale cijfers heen valt en de presentatrice zegt: ‘Alle winnaars hartelijk gefeliciteerd en wil je de lotnummers nog even nakijken, kijk op onze website.’ Je hebt de loterij gewonnen! De jackpot is 25 miljoen, wat zou jij ermee doen?

Ik zou het eerst denk ik niet geloven. Ik zou nog een keertje op de site kijken of ik wel echt had gewonnen en dan zou ik heel hard gillen en mijn ouders roepen: ‘IK HEB DE LOTERIJ GEWONNEN!’ en het in blokletters op Facebook zetten. Dan zou ik online heel veel spullen kopen, waar ik anders geen geld voor zou hebben. Gewoon bijna alles in het winkelmandje gooien en niet op de prijs letten. Daarna zou ik met mijn ouders bespreken wat ik allemaal met dat geld ging doen. Sowieso iets aan het goede doel geven, maar niet een te grote organisatie, want dan komt het geld verkeerd terecht, maar ook niet een te kleine organisatie, die niet weet wat die met veel geld aan moet. En natuurlijk zou ik wat overlaten voor mijn studie en later.
De volgende dag zou ik mijn vriendinnen opbellen om naar de stad te gaan. Daar koop ik dan alle dingen die ik nooit kon kopen en ik geef hun ook wat. Dan zou ik ze trakteren bij het duurste restaurantje van de stad, waar je anders nooit zou eten, omdat het veel te duur is. Dan ga ik een nieuwe fiets kopen en een nieuw mobieltje. Ook zou ik een groot feest houden, met een hele dure jurk en hele grote taart. Dan zou ik ook met een paar vriendinnen een vakantie boeken naar Hawaï of Mallorca of Griekenland of Curaçao of gewoon allemaal... En ook wel wat geven aan mijn familie.
Ik zou ongeveer 22 miljoen euro op de bank zetten om geld over te laten voor na mijn middelbare school, zodat ik een wereldreis kan maken en dan zou ik ook naar Afrika gaan en daar een of meerdere scholen of een weeshuizen bouwen, wat dan ook gelijk een goed doel is en dan weet ik zeker dat het geld goed terecht komt. Dan ga ik ook leraren zoeken en arme kindjes uitnodigen voor die school. Ik wil dan ook nog naar Nieuw-Zeeland (en daar een ballonvaart), India, New York (en daar lekker shoppen), Sri Lanka (naar een olifantencrèche) en naar de Zuidpool ofzo (om pinguïns op te pakken J). Daarna ga ik studeren met dat geld (dat kan zeker nog wel met die 25 miljoen) in het buitenland, Londen bijvoorbeeld. Daarna kan ik dan ook nog een huis van dat geld kopen.



Wat zou jij doen met 25 miljoen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten